KEPALE DAN KELAPE sangat-sangat mengalu-alukan dan berterima kasih kepada para blogger yang sudi link blog ini..jika ada blogger ingin bertukar-tukar link sila tinggalkan jejak anda...terima kasih

Sabtu, 17 Ogos 2013

Jawatan Kosong Kopek Pisang

salam dari : Kepale dan Kelape




Sebuah akhbar di Singapura melaporkan seorang lelaki mengiklankan jawatan kosong untuk diisi di Facebook. Iklan  yang menarik dengan gaji yang agak lumayan ini telah mendapat beribu-ribu 'like' dari pengguna laman sosial itu. Tidak kurang juga yang meragui kesahihan iklan itu..

Apa yang menarik ialah jawatan yang ditawar ialah pengupas Pisang...heheheheh...patut la ramai yang tak percaya.

tambahan pula gaji yang ditawarkan  adalah sekitar S$40 dan S$50 atau lebih kurang RM100 dan RM130 sehari...sehari tu ... Lumayan


Wartawan dari Singaporean Daily telah menghubungi pemilik iklan itu dan mengesahkan bahawa pegiklan itu adalah pemilik gerai Pisang Goreng yang memerlukan pembantu ......

hahaha...loaded mamat Alan Lee si penjual Pisang goreng ni...

ada sesiapa yang minat?...keje senang jeee

Khamis, 15 Ogos 2013

KAMI KUTUK PEMBUNUHAN DI MESIR

salam dari : Kepale dan Kelape

Salam buat pembaca sekelian....

Hari ini telah berlaku kejadian yang amat mendukacitakan di bumi Mesir dimana kerajaan kudeta tentera Mesir telah melakukan gempuran yang menyebabkan lebih 2000 peserta perhimpunan terkorban menurut sumber Ikhwan.


Selain dari jumalh korban yang tinggi, turut didakwa lebih 10000 orang telah mengalami kecederaan dan angka-angka ini mungkin meningkat sekiranya tiada tindakan yang pro aktif diambil..

Video keganasan di Mesir



serangan itu juga turut mensasarkan jurugambar dan wartawan yang berada di lapangan. ini dapat disaksikan apabila beberapa orang petugas media turut terkorban..

Turut terkorban ialah Asmaa Mohamed El Beltagi, 17, anak perempuan kepada pemimpin kanan Ikhwan Muslimin.


Di Iskandariah sekarang; sejurus selepas serangan di Medan Rabiatul Adawiyah dan Nahdhah. Solidariti terhadap saudara mereka di medan-medan Kaherah

Tidak cukup dengan itu, pihak tentera juga membakar hospital lapangan di Medan Rabiatul Adawiyah yang menempatkan jenazah  penyokong Morsi dipercayai untuk melupuskan bukti pembunuhan..

Bagi Kepale dan Kelape apapun alasannya kejadian membunuh seperti ini adalah diketogerikan sebagai kejamm... apatah lagi dengan jumlah yang mencecah ribuan jiwa...ditambah lagi dilakukan oleh mereka yang sepatutnya menjaga keselamatan rakyatnya sendiri

Kekecewaan Kepale dan Kelape terhadap apa yang belaku ini sebenarnya telah bermula sejak Morsi mula digulingkan lagi...


Maka pada hari ini, biarpun tidak ditatap, tidak didengar,tidak dibaca, tidak dipeduli malah jika tidak dihirau oleh sesiapa pun didunia ini Kepale dan Kelape...

 MENGUTUK SEKERAS-KERASNYA 


tindakan rejim kudeta tentera haram di Mesir yang menyembelih Rakyatnya sendiri

Rabu, 14 Ogos 2013

Idris Jala usul Jual MAS

salam dari : Kepale dan Kelape


Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala berkata kerajaan patut keluar dari industri penerbangan dengan cara menjual pegangannya dalam syarikat Sistem Penerbangan Malaysia (MAS).



Beliau yang merupakan mantam CEO MAS bagaimanpun mengatakan syarikat tersebut tidak harus dijual pada harga yang rendah. Itu kata beliau yang pernah satu ketika dulu 'mengusulkan' kebangkrapan Malaysia hingga dilaung-laungkan berulang kali oleh para pemimpin..



itu kata dia...
ini pulak kata Mohd Noor

"MAS masa mula ditubuhkan dulu, setelah berpecah dengan Singapore .... dari satu syarikat MSA ... berjaya meningkat hingga terkenal keseluruh dunia dengan "WING OF GOLD", lalu menggunakan lambang 'wau bulan' .... dan berjaya membeli sebidangn tanah lalu didirikan sebuah bangunan ... tapi bila 'pakar KOPERAT-KEPARAT' mula menyelanak, MAS mula lingkup, lepas itu Idris jalal ambik alih, kerja pertama beliau, jual bangunan MAS, istihar MAS untung, atas jualan Bangunan .... kemudian semakin lama semakin rugi dan terus rugi .... mana tak rugi, orang berniaga menambah untung, ini berniaga, makan modal ..... dan kini orang yang sama (menjual bangunan MAS), mencadangkan supaya MAS dijual pulak ..... teman kene tanya pengerusi pertama MAS, yang membangunakan MAS hingga menjadi 'WINGs OF GOLD" ... nak tengok, dia nak kata ape .... menangis ke, senyum ke, takat ngeleng kepala ke ... tengok dia nak kata apeeee ... nengokkan penyangak dan penyamun, menyamun "WINGS OF GOLD" yang dibangunkan selama bertahun tahun sejak 'pecah dua dengan Singapore' dari MSA ...."


Sapa plak Mohd Noor ni..entah la aku pun tak tau...Aku kopipes dari ruangan komen Malaysiakini jek..

aku pulak kata..

"sebenarnya MAS masih ada sokongan rakyat"






Selasa, 13 Ogos 2013

HARAPAN UNTUK MORSI KEMBALI MEMERINTAH

salam dari : Kepale dan Kelape


HARAPAN UNTUK MORSI KEMBALI MEMERINTAH SEMAKIN CERAH...

1. Washington meminta Presiden Dr Mursi dibebaskan selepas tekanan yang kuat diberikan rakyat Mesir di mana kebanyakan penyokong beliau mula berhimpun di dua tempat iaitu medan Rabiatul Adawiah dan Medan An Nahdhah berhadapan Universiti Kaherah.

2. Berikut merupakan berita seperti dikhabarkan oleh siaran langsung al-Jazeera :

a. Washington secara rasminya menuntut pembebasan Dr Mursi.

b. Saluran TV " Arabiah" mengelirukan , di samping banyak percanggahan dalam berita yang disiarkan.

c. Beberapa orang kepimpinan utama Kem Dalam Negeri zaman Mubarak mula melarikan diri kerana mereka mula merasakan natijah yang bakal berlaku; iaitu kembalinya Mursi dan jatuhnya sistem kepolisan mereka dan akan bermulanya nanti penangkapan ke atas mereka.

d. Kebimbangan dan ketakutan untuk menyertai kabinet bagi kerajaan baru yang merampas kuasa ini.

e. Tersebar berita- berita yang tidak dapat disahkan tentang kemungkinan berlakunya pengisytiharan rampasan kuasa baru yang dilakukan oleh beberapa orang pegawai tentera untuk mengembalikan kuasa Mursi.

f. Sebahagian pemimpin rejim Mubarak yang sebelum ini telah terbang ke UAE tidak kembali semula ke Mesir kerana bimbang dengan kemungkinan kegagalan rampasan kuasa yang telah berlaku.

g. Senarai hitam nama mereka yang dilarang keluar negara telah disediakan terhadap semua yang terlibat dalam rampasan kuasa. Arahan tangkap juga telah disiapkan.

h. Masyarakat Dunia khususnya barat mula mengalihkan perhatian terhadap perhimpunan besar-besaran rakyat Mesir, khususnya terhadap kehadiran seorang wanita Kristian semalam yang telah muncul di atas pentas menyatakan pendirian beliau dan juga pendirian sebahagian besar rakyat Mesir bersama legitimasi dan tuntutan mengembalikan Presiden Dr Mursi.

3. Kenyataan ini telah diumumkan secara langsung dari pentas dan siaran langsung Al Jazeera.


Namun sehingga hari ini, rakyat Mesir masih berterusan berhimpun sambil terus diancam oleh pihak berkuasa. Penunjuk perasaan terus berikrar akan berhimpun sehingga Morsi dibebaskan dan bersedia untuk Syahid...

YA ALLAH MAKBULKAN DOA ORANG YANG DIZALIMI DENGAN MENGEMBALIKAN PRESIDEN MORSI MENJADI PEMERINTAH MESIR.

Sumber : Al Jazeera.
Ameen ya Rabbal Alameen

Ahad, 21 Julai 2013

Dr M kata: mereka berani hina Islam bila tak bersama BN ...Aku kata : mereka tak perlu hina islam ketika bersama BN

salam dari : Kepale dan Kelape

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, segelintir masyarakat semakin berani menghina Nabi Muhammad dan mengeluarkan kenyataan yang menghina orang Islam berpuasa kerana mereka kini tidak lagi menyokong BN.


Dalam wawancara yang disiarkan oleh akhbar Mingguan Malaysia hari ini, Mahathir berkata, sebelum pilihan raya umum ke-13 (PRU13) yang lalu, perkara seperti itu tidak berlaku kerana semua kaum di Malaysia menyokong BN.

Menurutnya, sebelum PRU13, BN menang dengan mendapat dua pertiga. Bagaimanapun kini, katanya, kaum Cina langsung tidak menyokong BN dan Melayu pula berpecah kepada tiga kumpulan.

"Kesan daripada PRU-13 berkait rapat dengan rasisme yang semakin menebal dan ia perlu diambil kira oleh semua pihak memandangkan masa depan negara tidak berapa baik kerana perkara ini. Kalau diperhatikan pemisahan antara kaum telah membuatkan kita semakin jauh sehingga sudah sampai ke tahap ada yang berani mengeluarkan kenyataan yang boleh menimbulkan kemarahan.

"Kita sudah beri kebebasan apabila tiada lagi Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan sebagainya, namun mereka semakin berani dengan menghina Nabi Muhammad SAW, mengeluarkan kenyataan yang menghina orang Islam yang berpuasa dan sebagainya. Semua ini tidak pernah berlaku kerana dahulu semua kaum di Malaysia menyokong BN.

"Kita menang dengan kelebihan yang tinggi melebihi dua pertiga tetapi kini oleh kerana orang Cina langsung tidak menyokong BN manakala orang Melayu pula berpecah tiga kumpulan, maka kita lihat kerajaan yang didirikan sekarang tidak mendapat sokongan yang mencukupi," katanya dalam wawancara itu.

Mahathir dilapor berkata demikian berikutan pasangan kontroversi Alvin Tan dan Vivian Lee yang ditahan kerana mempersendakan umat Islam dan Ramadan dengan mengetengahkan bak kut teh (sup babi) sebagai juadah berbuka puasa melalui gambar di Internet.

Tan kini ditahan di Penjara Sungai Buloh manakala Lee di Penjara Kajang.


 Aku kata pulak mereka tak perlu hina Islam masa bersama BN sebab orang yang teraju BN sendiri dah hina Islam... Malas nak ungkit ungkit dalam bulan ramadan ni pasal sokong budak melayu masuk ratu cantik la..pasal hina janggut nabi la..ahhh macam macam lagi la

gambar takde kena mengena

Ahad, 16 Jun 2013

Hantu Micheal Jackson dakwa kematiannya kerana kemalangan kata bekas bini Lionel Richie

salam dari : Kepale dan Kelape






MICHAEL Jackson’s death has been declared an accident — by his own GHOST, a court heard.

Jacko, 50, was said to have told Lionel Richie’s ex Brenda that he inadvertently killed himself.
The claim was revealed in LA by Randy Phillips of gig giants AEG — blamed by Jacko’s family for the Thriller star’s demise.
They are alleging negligence and blame the company for hiring doctor Conrad Murray — since jailed for giving Jackson a fatal sedative overdose in 2009.


Read more: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/4969632/michael-jacksons-ghost-says-conrad-murray-is-innocent.html#ixzz2WIjeuJAL


Michael Jackson


Read more: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/showbiz/4969632/michael-jacksons-ghost-says-conrad-murray-is-innocent.html#ixzz2WIjouHLF

Ahad, 19 Mei 2013

DUITLUSUH: Kisah syiling dan Batu

DUITLUSUH: Kisah syiling dan Batu: TING!!!! Bunyi duit syiling kedengaran disisi Opie yang sedang sibuk membancuh simen... Hairan melihat syiling yang tiba-tiba jatuh disi...

Sabtu, 11 Mei 2013

Letak jawatan vs tak letak jawatan

salam dari : Kepale dan Kelape

Parti-parti yang didokong oleh orang cina dalam BN kini mula meraca-racau. Yang menariknya satu presiden parti tu dengan sukarelanya meletak jawatan dan yang satu lagi pulak taknak letak jawatan walaupun didesak berbuat demikian....


Sabtu, 4 Mei 2013

Awas PR!!!!..Plan A gagal, Plan B menyusul..plan B kantoi, dua-dua Plan jalan serentak

salam dari : Kepale dan Kelape

Hari terakhir berkempen untuk PRU13.. rakyat malaysia akan mengundi untuk menentukan siapakah yang akan memerintah Malaysia samada kerajaan baru akan terbentuk atau kerajaan sedia ada akan meneruskan legasinya. jawapannya akan diketahui esok malam seelepas proses pengiraan undi dijalankan...kalau keputusan penuh lambat keluar maknanya PR akan memerintah..

Dalam kesibukkan berkempen, blogger membongkar kegiatan membawa pengundi dari malaysia timur ke semenanjung secara besar-besaran. Cuba menutup kegiatan itu akhirnya Tengku Adnan dikatakan telah mengakui kewujudan penerbangan khas ini yang konon ditaja oleh rakan-rakan BN...



Rupa-rupanya itu hanyalah progran tindakan PLAN B..sekiranya dah hampir kalah baru pengundi inni akan digunakan untuk memenangkan BN... Plan A pula dikatakan menggunakan pelbagai propaganda berbentuk media untuk mengaibkan pemimpin PR..

Memandangkan dah terkantoi maka Plan A dan Plan B akan bejalan serentak. Makanya bila plan A dan Plan B berjalan serentak BN akan dijangka akan menang lebih besar lagi .. Jadi awas kita tengok apa media pro BN akan keluarkan disaat-saat akhir kempen PRU13 ini...dan dihari mengundi pula kita perhatikan pergerakan pengundi hantu...

Ini adalah maklumat yang diperolehi dari sumber dalaman Umno yang dinukilkan dalam Harakahdaily.
baca selanjutnya di sini

Jumaat, 3 Mei 2013

Awas larangan aktiviti politik... ku nan dah stat nak demam ni

salam dari : Kepale dan Kelape

alhmadullillah...akhirnya laptop saya berjaya dihidupkan kembali..maka dapatlah saya menyampaikan sesuatu untuk tatapan pembaca.. terimakasih juga di tujukan kepada Rusdi Ismail kerana sedikit sebanyak dapat menampung segala kekurangan semasa saya sunyi dari ruang maya ini..

memandangkan PRU13 semakin sangat hampir maka mahu atau tidak saya akan berbicara tentang PRU bersejarah ini yang mencatat rekod kehadiran calon bebas yang akan kehilangan deposit...kesian diaorang..buang duit jer
dan pilihanraya ini juga menyaksikan Pakatan Rakyat hampir pasti akan hilang kerusi Kota Damansara apabila bertembung sesama sendiri....kesian juga....buang kerusi jerr

pilihanraya ini juga telah menyaksikan ketakutan melampau pihak BN bila keluar notis dibawah ini...

Kah kah kah...takut sangat la tuuu sampai jadi macam ni..buang karen jer,,,,

gambar sumber dari Addin

Apa-apa pun penyokong pakatan mesti kuatkan tekad pangkah PR masa 5 mei ini sebab mana la tau disaat saat akhir nanti tragedi tengkolok salib Tengku Razaliegh berulang..bagi yang taktau kisah ni tanya orang2 lama...keh

err..satu lagi nak beritau,,, cer tengok gambo bawah..apa SPR buat?



ini gambar c.o. 12 squardron butterworth Kol Zaidi..
(squadron ni dulu jaga jet yang hilang enjin tu)

Selasa, 30 April 2013

Dato' Tamrin bongkar siapa Dalang isu 13 Mei

salam dari : Kepale dan Kelape

Lebih kurang 5 hari lagi kita akan keluar mengundi. Sudah tentunya tempoh berkempen sudah semakin singkat.Isu -isu yang dimainkan mantan kerajaan untuk memperbodohkan rakyat makin menambahkan tahap meluat aku.Tambah2 lagi kat che det tu  makin tua makin ligat kempen dia..muka macam tak bersalah jer aku tengok.
Isu terbaru pasal 13 mei ..isu ni patutnya dah lama tertanam tapi disebabkan orang tua tu terpaksalah dibongkar dan dicerahkan semula.Sentimen perkauman yang tak habis2 keluar dari mulut diorang ni. Jadi 5 mei ini jangan lupa mengundi siapa pemimpin kita, untuk rakyat dan gantikan pemimpin yang korup, tamak, menindas rakyat dsbnya.


Sabtu, 27 April 2013

PRU13: Yang mahu harga minyak turun bukan orang kaya, tapi rakyat miskin!

salam dari : Kepale dan Kelape


KUALA LUMPUR 26 APRIL: Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak tidak faham kemahuan rakyat yang sentiasa berharap supaya harga minyak diturunkan, bukan memberi alasan karut kononnya penurunan harga minyak hanya akan menguntungkan orang kaya.
“Penurunan harga minyak sememangnya ditujukan kepada rakyat berpendapatan rendah dan sederhana. Orang kaya tidak ambil kisah dengan penurunan sebanyak 20 sen atau 50 sen.

Perhimpunan bantah kenaikan harga minyak- Gambar hiasan


Perhimpunan bantah kenaikan harga minyak- Gambar hiasan

“Saya yakin apabila Pakatan Rakyat menawan Putrajaya, orang yang paling gembira dengan penurunan harga minyak adalah rakyat miskin,” kata calon KEADILAN bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Bandar, Azan Ismail. Beliau mengulas kenyataan Najib itu yang turut menyatakan pemberian Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) adalah lebih baik dan menguntungkan rakyat.

“Najib memang mementingkan diri sendiri. Beliau lahir dalam keluarga bangsawan, dibesarkan dengan mewah dan tak pernah rasa susah, sebab itu dia tidak faham betapa pentingnya harga minyak diturunkan,” bidas Azan. Menurutnya, penurunan harga minyak akan memberi kesan kepada kebanyakan rakyat berbanding 10 peratus golongan kaya di negara ini.

“Hanya ada 10 peratus orang kaya, 20 peratus golongan sederhana, manakala 70 peratus lagi rakyat miskin. Ini dibuktikan melalui pemberian BR1M kepada lebih enam juta penduduk.
“Bermakna, enam juta orang terbabit akan gembira dan mendapat untung apabila harga minyak diturunkan,” katanya kepada Keadilan Daily.

Mengulas lanjut, Azan berkata, pemberian BR1M tidak akan memberi kesan jangka panjang kepada rakyat keseluruhan kerana ia hanya ‘gula-gula’ untuk membeli undi.“BR1M tidak akan diteruskan setiap tahun. Pelaksanaannya memakan belanja sehingga RM8 bilion, sedangkan dengan menurunkan harga minyak, kosnya tidak sampai begitu rupa, jadi yang mana lebih realistik?” tegas Pengerusi KEADILAN Terengganu itu.

“Dari segi ekonomi pula, rantaian akibat penurunan harga minyak akan menurunkan harga barangan dan perkhidmatan lain. “BR1M pula cuma akan menambah kuasa membeli pengguna dalam satu masa menyebabkan permintaan melebihi tawaran sekaligus menyebabkan inflasi,” kata Azan.

copy fr Rakyat Marhaen

Ya Allah.. Mengalir air mata saya - Ustaz Azhar Idru

salam dari : Kepale dan Kelape





Ya Allah.. Mengalir air mata saya mencari gambar Tok Guru Nik Aziz di internet..

Macam mana tidak mengalir.. Yang saya baca, Nik Aziz bapa kafir di akhbar Malaysia, bapa syaitan, mata duitan, malah ada gambar Nik Aziz yang di edit dimasukkan duit-duit di serban beliau. berimamkan DAP. Nik Aziz sesat. ada mufti kata hati Nik Aziz terlampau hitam. Berharta 10 Juta. Banyak lagi.. Banyak sangat.. Tak terkata saya di sini...

Dia yang menghafal banyak hadith2.. Dia yang tiap-tiap paginya menjadi imam subuh dan memberi tazkirah.. Makan makanan rakyat biasa-biasa.. Rumah beliau dekat tepi masjid dibuat dari kayu dan tangga dari simen, tiada batu marmar,mozaik atau hiasan yang mahal-mahal. Rumah beliau tidak berpagar tiada pengawal dan tiada orang gaji pun.

Siapa-siapa boleh masuk kalau nak jumpa beliau. Dia seorang yang warak dan zuhud. Sejak dulu, elaun rumah, elaun keraian, elaun buka puasa malah elaun hari raya pun tak pernah beliau ambil. Sehingga hujung nyawanya masih begitu, berusaha menegakkan Islam di bumi Kelantan. Tetapi dalam keadaan sakit, dalam keadaan sihat beliau terus dan terus.. Bagaimana anda boleh begitu berat sekali menjatuhkan fitnah kepadanya?

Sesungguhnya orang-orang yang suka terhebah tuduhan-tuduhan yang buruk dalam kalangan orang-orang yang beriman, mereka akan beroleh azab seksa yang tidak terperi sakitnya di dunia dan di akhirat dan (ingatlah) Allah mengetahui (segala perkara) sedang kamu tidak mengetahui (yang demikian). ( An-Nur : 19 )

Letakkan kami di jalan Mu yang lurus dan thabatkan kami di jalan Mu ya Allah s.w.t..

Sumber: Fb Ustaz Azhar Idrus
-tranungkite-

Jumaat, 26 April 2013

BN akan terus menang. Pengundi Malaysia masih ramai yang bangang.

salam dari : Kepale dan Kelape



25 April, 2013
oleh: Rahmat Haron

Laporan maharaja lawak ‘April Fool' yang lalu memberitakan khabar mantan perdana menteri Dr Mahathir Mohamad menyeru rakyat Johor menjadikan pertandingan PRU13 kerusi Parlimen Gelang Patah sebagai kubur kerjaya politik tokoh veteran DAP Lim Kit Siang.

Malah ke tahap melampau, Dr Mahathir membakar api perkauman dengan menyatakan kemenangan Lim Kit Siang akan mengakibatkan perseteruan antara kaum.

Menteri besar kerajaan sementara Johor Abdul Ghani Othman pula menambah rencah menjadi wira Melayu kununnya dengan berkata kemenangan Lim Kit Siang bakal menggugah keharmonian kaum di Johor.

Gelang Patah menjadi ‘kubur' Lim Kit Siang merupakan suatu saranan yang teramat munasabah untuk politik tahun 1983. Di zaman kebenaran paling muktamad hanya didapatkan daripada tiga saluran tivi warna, dengan imej wajah 'dewanya' tidak lain dan tidak bukan ialah Dr Mahathir Mohamad.

Tetapi pada tahun 2013 ini, di zaman pencerahan Internet, ia menampakkan sikap yang menggelabah. Kerana maklumat dan pengetahuan telah pun mematahkan gari ideologi, gelang perkauman yang merantai kita selama ini. Orang sudah tahu.
Cukup bedebah sekalian kita, manusia Melayu terutamanya, kerana puncanya telah pun tertulis pada tembok grafiti dalam babak filem Kembara Seniman Jalanan arahan Nasir Jani, terbit tahun 1986. Contengan di dinding kota bertulis, "Ke mana lesapnya RM 2.5 bilion duit Bank Bumiputera?"

Kita juga telah mendengar lagu dendangan penyanyi Ito, di tahun 1998 dengan judul Raggae Jalil Ibrahim, tentang "kezaliman di bumi tersayang, haruskah berdiam, kita biarkan." 

Kita perlu memahami bagaimana politik-ekonomi Mahathirisme bekerja. Di sini, Mahathirisme bukanlah semata-mata seorang manusia tetapi idea dan fahaman seorang manusia yang telah menjadi sistem dalam jaringan kerja dan struktur organisasi kuasa serta budaya yang rumit.
Malah kini, struktur dan sistem organisasi kuasa itu sedang menemui jalan buntu dengan perebutan yang bertambah sengit, malah di kalangan sesama mereka sendiri.

Politik-ekonomi Mahathirisme bekerja dengan perkakas-perkakas institusi awam yang tidak demokratik, mengamalkan ekonomi kapitalisme semu - kroni monopoli, penuh rasuah dan pecah amanah, menipu pilihan raya, dengan rekod demokrasi dan pelanggaran hak asasi manusia yang buruk.

'The Banker Who Knew Too Much'
Kerana jika kita memahami Mahathirisme kita akan faham bahawa segala cakap-cakap tentang semangat Melayu/ Islam, hak istimewa orang Melayu/ Islam, kepentingan Melayu/ Islam, bumiputera, dasar ekonomi baru dan sebagainya itu hanyalah belit, ‘gormal', penipuan, gebang kosong yang hanya berjaya dilakukan pada era penguasaan media tivi.

April tahun lalu, saluran tivi AETN - Crime & Investigation, Asia menayangkan sebuah dokumentari berjudul "The Banker Who Knew Too Much."

Penerbitan dokumentari ini akan membawa kita memahami kepura-puraan Dr Mahathir dan mereka yang berpegang pada ideologi perkauman sempit yang kununnya berteraskan kebudayaan dan tata negara Melayu itu. Kununnya, didongengkan kekayaan negara perlu dimiliki hanya oleh orang-orang Melayu.

Filem dokumentari itu merungkai kes pembunuhan misteri akauntan muda, juruaudit Bank Bumiputera pada tahun 1983.

Jalil sebenarnya ditugaskan untuk mengaudit akaun anak syarikat Bank Bumiputera di Hong Kong, iaitu Bank Bumiputera Finance (BMF). Sewaktu di Hong Kong, Almarhum Jalil mendapati banyak keraguan terhadap cara BMF memberi pinjaman.

Beliau mendapati hampir kesemua pinjaman BMF disalurkan kepada syarikat-syarikat milik Carrian Group. Carrian Group pula dimiliki oleh George Tan, ahli perniagaan Hong Kong, etnik Cina, warga negara Singapura, kelahiran Malaysia.

Dalam dokumentari The Banker Who Knew Too Much itu kita didedahkan bahawa Carrian Group sebenarnya hanyalah rumah untuk merompak duit Bank Bumiputera. Kerana tanpa pinjaman Bank Bumiputera tidak mungkin ada Carrian Group dan George Tan.


(Untuk butiran lanjut kejadian kes pembunuhan itu, silakan menonton sendiri di YouTube)



Bank Bumiputera ditubuhkan pada tahun 1966 bermatlamatkan kununnya membantu orang-orang Melayu dan Bumiputera Malaysia.

Tetapi akhirnya Bank Bumiputera dibankrapkan kerana memberi pinjaman terhadap George Tan, dan nyawa seorang tokoh Melayu muda, Almarhum Jalil Ibrahim telah pun diragut oleh seorang ahli perniagaan Klang - yang tiada kaitan dengan Bank Bumiputera dan BMF - bernama Mark Foon Tan.

Bukan gila, tapi terkutuk
Malah seperti kes pembunuhan mendiang Altantuya, pembunuh yang disabitkan kesalahan juga tiada motif.

Lihatlah asas perkauman Mahathirisme. Ia hanya pada lidah menghasut dan lidah itu semakin kelu kerana perbuatan, perlakuan dan rekod sejarah menunjukkan sebaliknya.

Kerana hari ini, orang akan bertanya, jika benar Melayunya kenapa Almarhum Jalil, seorang Melayu dibunuh, kenapa diberi pinjaman yang banyak kepada syarikat Carrian Group, milik George Tan, seorang etnik Cina sehingga membankrapkan Bank Bumiputera, kunun milik Melayu itu?

Kebankrapan syarikat Carrian Group merupakan rekod bankrap paling besar, di Hong Kong sehingga ke hari ini, di Timur dan di Dunia pada waktu itu. Ia melibatkan kerugian bernilai lebih AS$1 bilion pada 1983.
Ya, pada waktu itu tahun 1983, tahun sebahagian besar umat Melayu masih percaya pada penipuan propaganda tivi dan menerimanya sebagai kebenaran. Sehinggakan imej propaganda terhadap Lim Kit Siang pada waktu itu jatuh ke tahap sentimen kebencian kaum.

Dimainkan momokan Cina kafir, pengikut komunis Chin Peng, si pemakan babi bermata sepet yang niatnya mahu merampas hak-hak orang Melayu dan akhirnya memerintah Malaysia menjadi negara komunis sama seperti di China.

Kini, di tahun 2013, apakah kita masih lagi percaya, bahawa golongan perompak Bank Bumiputera itulah yang akan menyelamatkan umat Melayu Malaysia, setelah terang jelas juga rekod-rekod pengkhianatan dan kemusnahan yang disebabkan golongan ini?

Sehingga saat ini, kerajaan Malaysia masih belum memulakan apa-apa siasatan dan pendakwaan terhadap pembunuhan Almarhum Jalil dan skandal BMF ini, setelah 30 tahun kes berlalu.

Umat Melayu, bertanyalah diri dengan jujur, adakah kita tetap akan berkata, Lim Kit Siang itu rasis perkauman walau beliau pernah memperjuangkan isu skandal kebangkrapan BMFdan pembunuhan Almarhum Jalil Ibrahim di Parlimen Malaysia?

Jika jawapannya masih lagi ya, makna kata kita bukan sahaja gila, malah terkutuk!
Dicatat oleh TheSniper di Khamis, April 25, 2013 

Isnin, 8 April 2013

blogger pro PR akui Transformasi Najib berjaya

salam dari : Kepale dan Kelape

Akhirnya PM sementara Najib bijaN benar-benar berjaya melakukan apa yang dikatakan TRANSFORMASI...

berbanding agenda REFORMASI PKR , yang gagal dilaksanakan kerana tiada kuasa, TRAnsformasi Najib bijaN nampak berjaya dilaksanakan hasil dari kerja-kerja TRANSFER meNERANSFER manifesto PKR...
 rupanya makna TRANSFORMASI  bagi Najib bijaN ini ialah tidak lain dan tidak bukan ialah dengan kata lain TRANSFER FORMASI manifesto PR kepada manifesto BN...

maka..
Berjayalah apa yang dikatakan TRANSFORMASI selama ini...baru kepale aku paham...
 hahahahahha
hahahaha

habislaaa,,,...malaysia tetap bangkrap walaupun BN menang lagi...jadi apa lagi...Jom Ubah!!
cer tengok kat bawah...gambar aku menTRANSFORMASI dari blog Mat Indera Sipejuang






Jumaat, 5 April 2013

PAS tuntut kerajaan sementara patuhi 11 perkara

salam dari : Kepale dan Kelape

Pas menuntut kerajaan sementara sama ada kerajaan persekutuan atau negeri agar dapat mematuhi 11 perkara ketika melaksanakan tugas mereka..
Perkara itu ditegaskan Naib Presiden Pas Datuk Mahfuz Omar dalam sidang medianya..
Dalam erti kata lain sedarla sikit awaq tu buka pegang kerajaan dengan mandat rakyat l;agi..


\


11 perkara tersebut adalah seperti berikut:

i) Memegang jawatan Perdana Menteri, Menteri-Menteri atau Menteri Besar bagi Kerajaan Sementara  adalah hanya untuk menjalankan tanggungjawab wajib selaku kerajaan yang memerintah yang berkaitan dengan urusan day to day sesebuah kerajaan;

ii) Turun berkempen dalam Pilihanraya kapasiti atau jawatan politik di dalam parti dan bukan sebagai Perdana Menteri, Menteri-Menteri atau Menteri Besar

iii) Tidak menyalahgunakan jentera, peruntukan, kenderaan, kemudahan dan kakitangan kerajaan dengan tujuan untuk berkempen dan meraih undi

iv) Tidak membuat sebarang pengumuman atau pelancaran sebarang projek atau inisiatif kerajaan;

v) Tidak memasuki atau menandantangi sebarang perjanjian baru terutamanya yang melibatkan projek-projek besar serta implikasi kewangan kepada kerajaan.

vi) Tidak membuat sebarang pengumuman atau pemberian apa jua bentuk bantuan atau peruntukan wang kerajaan samada dalam bentuk wang tunai, geran, bonus atau pemberian barangan;

vii) Tidak membuat sebarang pelantikan, pertukaran atau rombakan dalam apa jua organisasi yang kerajaan berkuasa ke atasnya;

viii) Tidak menganjurkan apa jua bentuk himpunan, aktiviti atau apa jua program yang melibatkan kakitangan kerajaan dan orang ramai melalui kementerian, jabatan atau mana-mana agensi-agensi kerajaan yang dilihat sebagai cubaan untuk berkempen dan menanamkan dakyah politik;

ix) Tidak menggunakan jawatan untuk menggugut atau mengindoktrinasi rakyat, khususnya kakitangan kerajaan atau pelajar-pelajarjar IPT bagi mendapatkan undi mereka;

x) Tidak menjadikan premis, pejabat atau bangunan milik kerajaan sebagai markas parti.

xi) Memastikan media massa milik kerajaan memberikan liputan yang seimbang dan adil kepada semua parti-parti yang bertanding.


Khamis, 4 April 2013

Dah pasti kalah pun nak bertanding?

salam dari : Kepale dan Kelape

Parlimen dah bubar..mula macam macam cerita kuar..
Ini cerita sebuah parti yang hantar calon nak bertanding dalam PRU13..
Ada pun nama parti ini ialah Parti Hak Asasi yang dipimpin oleh P. Uthayakumar..macam gituler namanyer..
Nama Parti Hak Asasi ..tapi anggotanya setelah dijeling jeling banyak yang sekaum dengan mantan PM adanya..
Yang agak mencuit hati sedikit ialah bila mereka bercadang menghantar calon yang dikatakan kubu PKR dan Pas..kenapa tak kubu DAP?..atau BN ker...
Ahhh,,...jawapan mudah dibaca...kononya nak pecah undi kaum India la kot...kot kot la tetiba BN menang..mau seluruh pelosok parti dapat habuan... ini andaian aku jer
yang best lagi tu...walaupun tau parti tu kecik..pemimpin parti masih lagi ada perasaan tamak sanggup bertanding kawasan DUN dan Parlimen sekali gus... bagi la sikit orang bawah tu dok telan ailioq jer..
Apa-apa pun nak bertanding tu hak depa..kalau pembaca nak bertanding pun boleh gak..itu pun kalau cukup syarat syarat ...hehee
cerita dan sumber malaysiakini

Apa apa pon kalau Parti ni bertanding dah kompom2 kalah...lainla kot tetiba semua calon lawan tarik diri atau digugurkan pencalonan..hahahha...rentikan la oiiii (dengo citer dah tak bleh buat bantahan calon)

lagi gambo kopipes aku





Khamis, 21 Mac 2013

Blogger seks Umno bersalah kes rasuah?

salam dari : Kepale dan Kelape

KUALA LUMPUR: Beberapa blog hari ini menyiarkan satu maklumat berkaitan Wan Muhammad Azri Wan Deris yang dikaitkan sebagai pengendali blog Papa Gomo yang disaman RM100 juta oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini.

Maklumat tersebut merupakan carian dari pengkalan data rekod pesalah rasuah Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malayisa (SPRM) di sini.

Data tersebut antara lain memuatkan maklumat bahawa Muhammad Azri yang ketika itu berkhidmat sebagai anggota polis trafik berpangkat koperal, pernah dituduh dengan dua pertuduhan di mahkamah atas kesalahan melakukan rasuah pada 2004 lalu.

Dalam pertuduhan pertama, Muhammad Azri dituduh meminta suapan wang tunai RM1000 daripada seorang lelaki pada 29 Nov 2004 sebagai dorongan agar tidak mengambil tindakan terhadapnya yang memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah.

Pertuduhan kedua pula, beliau dituduh bersetuju menerima rasuah wang tunai RM400 daripada lelaki sama untuk tujuan sama pada 30 Nov.

Berikut adalah maklumat penuh:

Pangkalan Data Pesalah Rasuah
No Pengenalan Diri    :    RF 142863
Nama                        : Wan Muhammad Azri bin Wan Deris
No Kes                     : B-06B-68-2011
Mahkamah    :   
Hakim                        : Y. A. Linton Albert [HMR], Y. A Datuk Wira Mohtarudin bin Baki [HMR] & Y. A    Datuk Mohad Zawawi 
Pendakwaan               : TPR Nik Azrin Zairin bt Nik Abdullah
PeguamBela               : Samsul Sulaiman
Kesalahan                  : Seksyen 10(a)(bb) dan seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575)
Jantina                       : Lelaki
Warganegara             : Malaysia
Negeri                       : Selangor
Kategori                    : Penjawat Awam
Majikan                    : Polis Di Raja Malaysia
Jawatan                    : Koperal
Tarikh sabitan            : 06/09/2012

Pertuduhan : 

Pertuduhan Pertama: Bahawa kamu pada 29.11.2004, di antara jam 1.00 petang dan 3.00 petang, di Pandan Indah, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah meminta suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM1000.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 10(a)(bb) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama.

Pertuduhan Kedua: Bahawa kamu pada 30.11.2004, di antara jam 11.40 pgai di lorong tidak bernama di belakang sebuah Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Ampang, di dalam Daerah Ampang, dalam Negeri Selangor, sebagai ejen kerajaan Malaysia iaitu anggota Polis Trafik yang bertugas di Balai Polis Trafik Ampang, telah secara rasuah telah menyetuju-terima suatu suapan untuk diri kamu iaitu wang tunai RM400.00 daripada seorang yang bernama Mohd Rahyudi bin Mokhtar sebagai dorongan bagi melakukan suatu perbuatan berhubung dengan hal ehwal prinsipal kamu iaitu tidak mengambil tindakan undang-undang terhadap Mohd Rahyudi bin Mokhtar yang dikatakan memiliki jarum suntikan untuk menagih dadah dan dengan itu kamu telah melakukan satu kesalahan yang di bawah seksyen 11(a) Akta Pencegahan Rasuah 1997 (Akta 575) dan boleh dihukum di bawah seksyen 16 Akta yang sama. "

Hukuman :
"Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen Pertuduhan pertama: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, penjara 8 bulan) Pertuduhan kedua: Penjara 5 bulan dan denda RM10,000 (tidak bayar, denda 8 bulan). Hukuman penjara berjalan berasingan. Keputusan Mahkamah Tinggi: Mahkamah telah menolak rayuan Perayu terhadap sabitan. Keputusan Hakim Mahkamah Sesyen dikekalkan. Mahkamah Rayuan: Rayuan OKT ditolak. Mahkamah telah mengurangkan hukuman penjara dari 5 bulan kepada 14 hari dan denda RM10,000.00 id 8 bulan penjara adalah dikekalkan bagi kedua-dua pertuduhan. Hukuman penjara adalah berjalan secara serentak"

copy & paste by rusdi

Rabu, 20 Mac 2013

PENGKHIANAT NEGARA : WARGA PAKISTAN KINI DI'MELAYU'KAN UMNO?

salam dari : Kepale dan Kelape

baru banyak ni..yang tak nampak lagi ramai agaknya..




Oleh : MUTALIB M.D
KEPUTUSAN UMNO Malaysia meluluskan Cawangan Pakistan Sabah Bersatu secara tergopoh-gopoh di Bahagian Silam pada 1991 menyebabkan parti terbesar di Malaysia itu menghadapi dilema kerana kemungkinan besar Presiden UMNO boleh diheret ke Panel RCI yang akan menyambung sidangnya pada 15 hingga 20 April 2013.
Sejak tertubuhnya cawangan Pakistan Sabah Bersatu, Pakistan sudah menjadi komuniti elit dalam UMNO kerana mereka mendapat kad pengenalan projek, menjadi pemilih berdaftar dan mendapat semua kemudahan yang dimiliki Orang Melayu dan Bumiputera Sabah kerana mereka dijenamakan sebagai Melayu atau Bumiputera.
Berikut adalah semakan rambang yang dilakukan terhadap cawangan berkenaan dan mendapati ahli berikut menggunakan Kad Pengenalan Palsu Yang Dibatalkan oleh Jabatan Pendaftaran Negara tetapi masih menjadi ahli UMNO sehingga ke hari ini.

01 GUL BIN WALI H0492445 Nombor Ahli : 2651446
02 SAKANDAR BIN HAMBALI H0492846 Nombor Ahli : 1599166
03 RAZAK BIN SHARI H0493836 Nombor Ahli : 2651445
04 SAHI BIN WAZIR H0493843 Nombor Ahli : 2651441
05 AMIR BIN MOHAMMAD H0494269 Nombor Ahli : 2651452
06 HALID BIN RAHMAT H0543382 Nombor Ahli : 2651426
07 TAHIR BIN MIRAHMAD SHAH H0547413 Nombor Ahli : 2651433
08 USMAN BIN ABDUL SHAKOR H0547544 Nombor Ahli : 2286128
09 RASIK BIN SUAIDI H0550087 Nombor Ahli : 1599193
10 ABDULLAH BIN MUHAMMAD H0551027 Nombor Ahli : 1599191

Agak menakjubkan juga kerana saya menemui ramai ahli Cawangan Pakistan Sabah Bersatu bukan sahaja memegang kad pengenalan palsu yang tiadak dalam rekod JPN; malah turut memegang kad pengenalan yang ada dalam rekod JPN tetapi tidak merujuk kepada mereka kerana dimiliki penama lain.
Berikut adalah beberapa contoh yang ditemui;




KES PERTAMA
Rekod Umno Malaysia
Nama: ABD RAHMAN JAAFAR
N0. KP: H0577614
No. Ahli: 228613
Alamat: Taman Pertama 1, Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 6/10/1995
Tarikh Lahir: 5/8/1955
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: WONG WEE CHOON @ PETER
N0. KP: H0577614 (541015-12-5175)
Alamat: Kg. Takis, Kelanahan, Pantai Manis, Papar.
Tarikh Lahir: 15/10/1954




KES KEDUA
Rekod Umno Malaysia
Nama: ABDUL KARIM BIN BAKAZEH
N0. KP: H0328016
No. Ahli: 1547464
Alamat: Peti Surat 152, Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 5/25/1991
Tarikh Lahir: 4/9/1955
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: ABD AZIZ BIN SHER AZIZ KHAN
N0. KP: H0328016 (560503-12-5303)
Alamat: Bandar Lahad Datu.
Tarikh Lahir: 03/05/1956



KES KETIGA
Rekod Umno Malaysia
Nama: ALI BIN PARIN
N0. KP: H0465630
No. Ahli: 2009133
Alamat: Peti Surat 159, Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 4/5/1994
Tarikh Lahir: 8/6/1965
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: AHAD BIN OMAR
N0. KP: H0465630 (600323-12-5545)
Alamat: Kampung Lajau, Labuan.
Tarikh Lahir: 23/03/1960
 
 KES KEEMPAT
Rekod Umno Malaysia
Nama: AMAN BIN SALIM
N0. KP: H0463712
No. Ahli: 2286145
Alamat: Peti Surat 60694, Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 6/10/1995
Tarikh Lahir: 6/10/1995 (Mungkin mereka silap masuk data)
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: CHAW KIANG POH
N0. KP: H0463712 (601129-12-5167)
Alamat: Batu 1, Jalan Segama, Lahad Datu
Tarikh Lahir: 29/11/1960

KES KELIMA
Rekod Umno Malaysia
Nama: BASNIR BIN SHIMBER KHAN
N0. KP: H0328180
No. Ahli: 1590542
Alamat: Hannie Travel Service, Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 7/27/1991
Tarikh Lahir: 8/4/1954
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: MAMAND B FAZAL RAHMAN
N0. KP: H0328180
Alamat: Klias, Beaufort
Tarikh Lahir: 11/10/1956


KES KEENAM
Rekod Umno Malaysia
Nama: FAZALDAD BIN GULAMAD
N0. KP: H0331388
No. Ahli: 1547463
Alamat: Peti Surat 159, 91109 Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 5/25/1991
Tarikh Lahir: 1/4/1944
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: ABDUL MAJID BIN AJAR KHAN
N0. KP: H0331388 (580628-12-5057)
Alamat: Felda Keratong 1, Bandar Tun Razak, Pahang
Tarikh Lahir: 28/06/1958






KES KETUJUH
Rekod Umno Malaysia
Nama: HABIB BIN MOHMAD
N0. KP: H0428424
No. Ahli: 2651455
Alamat: Peti Surat 60694, 91109 Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 3/4/1997
Tarikh Lahir: 3/4/1997 (Mungkin mereka silap masuk data)
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: LESUMI BINTI SINADAU
N0. KP: H0428424 (520315-12-5086)
Alamat: Kg. Silou Gamut, Kaingaran, Tambunan
Tarikh Lahir: 15/03/1952



KES KEDELAPAN

Rekod Umno Malaysia
Nama: HARUN BIN BAZAR
N0. KP: H0331916
No. Ahli: 1547491
Alamat: Peti Surat 159, 91109 Lahad Datu.
Tarikh Lulus: 5/25/1991
Tarikh Lahir: 8/3/1956
Rekod Jabatan Pendaftaran Negara
Nama: ABDUL RAHMAN BIN HAKIM ROS
N0. KP: H0331916 (600115125751)
Alamat: Kg. Bingkul, Klias, Beaufort
Tarikh Lahir: 15/01/1960




BERTUAH......Warga Pakistan ini bertuah kerana telah menjadi rakyat Malaysia dan kini sedang dalam proses kelulusan setelah adik beradiknya mendapat MYKad Malaysia.


Semakan saya mendapati seramai 47,000 warga Pakistan TULEN yang telah diterima sebagai Ahli UMNO dan menjadi pemilih berdaftar sejak memperoleh Kad Pengenalan Projek Mahathir.
Mereka ini adalah GHURKA POLITIK yang dilahirkan ketika era HARRIS-MAHATHIR dan begitu dominan dalam UMNO dan sektor ekonomi (Ceti) yang menjadi bank bergerak di Sabah!
Senarai berikut sebahagian daripada mereka dan kesemua mereka adalah pemilih berdaftar. Rekod mereka boleh disemak silang dengan rekod JPN;

01. H0352002    SHER B HUNARDAD (Sembulan)
02. H0352003    ATTAS B MAHMAD (Pasir Putih)
03. H0352004    SARDAR B JAMDAD (Kota Belud)
04. H0352015    NAINA MOHD A.KADIR (Semporna)
05. H0352016    ABD MAJID B BATHUSA (Sembulan)
06. H0352020    SAHUL HAMED RAHMATULLAH (Sembulan)
07. H0352021    MOHD ALI B JAMAL MOHAMAD (Sim-Sim, Sandakan)
08. H0352029    HASAN B AHADAD(Kota Belud)
09. H0352030    FAQIR B ISLAM  (Petagas)
10. H0352044    FARMAN B ABDUL GANI   (Likas)
11. H0352052    AMIT KHAN B SHAH (Klias Baru)
12. H0352057    FAIZAL B AFZAL (Kunak)
13. H0352060    AZIZULLAH B AHMAD (Beaufort)
14. H0352062    SIRAJ B ABD RAHMAN (Lahad Datu)
15. H0352079    MION HUSSAIN ZAID HAKIM SHAH (Kunak)
16. H0352107    FAZAL B IMRAN  (Bundu Tuhan)
17. H0352116    FAKIR GULAM KASHMIR (Petagas)
18. H0352119    BAHADER SHER ALODIN (Beaufort)
19. H0352123    SIRAJ B SHAMANO (Klias Baru)
20. H0352149    MARAJ B HAZRAJ (Semporna)
21. H0352150    ALI B BAZIR (Petagas)
22. H0352159    SAID MOHD SHARIF (Kalabakan)
23. H0352174    THILSHAT BT KADIR SULTAN (Sembulan)
24. H0352175    MOHD YARUSAI B IBRAHIM (Sembulan)
25. H0352187    FARIQ B MAHMOOD (Likas)
26. H0352190    ASFHAR B AMIR (Tanjong Batu, Tawau)
27. H0352193    HAMMATHU SHAIK MOHAMAD  (Petagas)
28. H0364044    MUNAVAR B ABD MAJEED (Kota Belud)
29. H0364063    RAFIK B SHAIK MOHAMAD (Kota Belud)
30. H0364072    MUHAMMAD FAIZAL SUWANDI  (Kota Belud)
31. H0364074    HAJILA B HASARAT (Kota Belud)
32. H0364088    SHAIK MOHAMAD MOHD SAHRIF (Kota Belud)
33. H0364093    GULAM MOHD MUSTAFA  (Likas)
34. H0364171    NAZEER AHMAD KAMAL BATCHA (Kota Belud)
35. H0480177    MINHAJ B SHIRI (Lahad Datu)
36. H0480178    MOHD NAINA B MOHD KASIM (Likas)
37. H0480184    NADIM B BAZ (Klias, Beaufort)
38. H0480204    BENJAR B BANGONDOL (Beaufort)
39. H0480247    MOHD IQBAL DAWOOD (Putatan)
40. H0480265    RIAZUDIN B MOHAMAD HANIEF (Kota Belud)
41. H0480314    SIRAZ B ARAKAT (Likas)
42. H0480327    HABED B WAHAB (Beaufort)
43. H0480330    DOST MOHAMMAD MIYA MOHAMMAD (Beaufort)
44. H0480333    AMIL SHAD B LALBAZ (Likas)
45. H0480334    FAZIR KARIM B AWAN DAL (Klias Baru, Beaufort)
46. H0480341    BAHADAR B SAID (Klias Baru, Beaufort)
47. H0480349    GULROZ B NAMROZ (Likas)
48. H0480352    USMAN B GULL (Sembulan)
49. H0480358    NIRHADE @ MIRHADZ B WALI (Likas)
50. H0480366    MOHD ZAUDIN ABD GAFFOR (Lahad Datu)
51. H0480371    MOHD KARIM B HAKIMSHA (Lahad Datu)
52. H0480372    SHAREEF B KHALID  (Kunak)
53. H0480421    GUL SHER B ABDUL AZIZ (Kota Belud)
54. H0480458    ISLAM SHAH B MOHD ISA (Likas)
55. H0480459    ABSAR KHAN B MIRAYAKHAN (Kota Belud)
56. H0480460    ABDUL ZALEEL B ABDUL (Tg. Aru, Kota Kinabalu)
57. H0480463    MOHD IKBAR B LIAS (Likas)
58. H0480688    UMARGUL B HASRATLLAH (Kinarut, Papar)
59. H0480691    ZAMAN B ABDUL OMAR (Kinarut, Papar)
60. H0481000    HAJA B PAKIR MOHAMED (Kota Belud)
61. H0481038    RAZIK B GULL (Sembulan)
62. H0481043    BADURZAMAN B ALIYAR (Beaufort)
63. H0481147    MOIDEEN B MOHAMAD (Tg.Aru, Kota Kinabalu)
64. H0481170    ABU MASYKUR B ARIFIN (Semporna)
65. H0481173    FAZAL WAHAB B MOHD SADIQ (Beaufort)
66. H0481240    VARUSAI MOHAMAD ABU BAKAR (Sandakan)
67. H0481241    SABIR AHMAD B SULAIMAN (Likas)
68. H0481243    RAKMATULLA B KHAWAS (Likas)
69. H0481258    SAHUL B MAJID (Likas)
70. H0481272    RAHAM B GULAM  (Beaufort)
71. H0481282    SALIM KHAN B KABOR (Likas)
72. H0481312    NASRAN B RUSAL (Tg. Kapor, Kudat)
73. H0481344    YOUSOF B MAIDIN (Tuaran)
74. H0481367    SAHID B HAMID (Pulau Gaya, Kota Kinabalu)
75. H0481368    NAJEEB B SALMAN (Tuaran)
76. H0481380    FAZAL B MAHAMAD (Petagas)
77. H0481672    AZAD GUL B AMIR KHAN (Kota Kinabalu)
78. H0481673    ANWAR B SULTAN (Beaufort)
79. H0481679    SHARIF B TANZARY (Buang Sayang, Papar)
80. H0481680    AMIR GUL B HAYAT (Buang Sayang, Papar)
81. H0481714    SAHAD B GULAM (Buang Sayang, Papar)
82. H0481767    SHIRULLAH B TANZARI (Buang Sayang, Papar)
83. H0481782    HAMEED B KADAR (Petagas)
84. H0481910    GUL B FRUSH (Kapayan, Kota Kinabalu)
85. H0481911    JESHARI B ESMAIL (Sembulan, Kota Kinabalu)
86. H0482560    HIDAYAT B SHAIK MOHD (Likas)
87. H0482562    MOHD HAKIM B GULZAR (Beaufort)
88. H0482567    SADDAM B KAMAL (Klias Baru, Beaufort)
89. H0482973    MOHD YUSUF B GUL SAL (Tuaran)
90. H0483142    SHAIK ABDULLAH B SUNIMOHD (Kota Kinabalu)
91. H0483219    NIZAM MAIDEEN ABDUL KARIM (Kota Belud)
92. H0483297    MUSAFAR B SHERIN MUSAFAR (Petagas)
93. H0483298    NAVIR B HAMID (Likas)
94. H0483332    WAZIR B SHERIN (Likas)
95. H0483343    ALI B BASHIR  (Beaufort)
96. H0483350    ALAMBIR B ZAINUL ABIDIN (Likas)
97. H0483424    AKTIR B SHAHDID (Kimanis, Papar)
98. H0483491    MOHD SAHRIF B KUTHUDEEN (Sembulan)
99. H0483538    GHULAM B MUSA (Sipitang)
100. H0483578 AMIR RAHMAN FAZAL RAHMAN (Buang Sayang)
101. H0483635 FARUK B RAJ MOHAMMAD (Kota Belud)
102. H0483653 ANUAR B AMJAD (Beaufort)
103. H0483662 FAZAL B ABD GHAFUR (Kinarut)
104. H0483665 AMIR B SAHIB (Binsulok, Papar)
105. H0483726 BASHEER B HANIFA (Likas)
106. H0483732 ALI B SAHAD GULAM (Kuala, Papar)
107. H0483782 FARMAN B HABIB (Sembulan)
108. H0483783 ABDUL BAIS B HAMDILLAH (Tuaran)
109. H0483787 AZIM B IQBAL (Likas)
110. H0483974 BINSAR B GULAM (Padas Valley, Beaufort)
111. H0483982 BARAKATHNISA BT ABDULLAH (Tuaran)
112. H0484249 EMADUDEEN B KALEED (Kinarut)
113. H0484302 PASHAMGUL B TORGUL (Likas)
114. H0484322 GHULAM B ZAFAR (Likas)
115. H0484327 LAL MOHD MAD B SAID (Klias Baru, Beaufort)
116. H0484432 PEER MOHAMAD B KADIR (Likas)
117. H0484451 HABIB B KAMASHGUL (Likas)
118. H0484597 HAZEL B FARUQ (Kimanis, Papar)
119. H0484756 BARAKATH B AHMED (Pulau Berhala, Sandakan)
120. H0484856 JAGUBAR B MOHAMED (Sandakan)
121. H0484869 ABDULLAH B SHAULHAMID (Tenghilan, Tamparuli)
122. H0484876 JUMAGULL B AMIRNAWAS (Taun Gusi, Kota Belud)
123. H0484883 JALABUDEN SAHUL (Kalumpang)
124. H0484893 RAFEEK B IBRAHIM (Salimpodon, Kudat)
125. H0484924 SIAR B HASSANGUL (Taun Gusi, Kota Belud)
126. H0484926 SULTAN B MOHD ISMAIL (Kota Belud)
127. H0484928 JAPPAR B SHEIKH MOHAMMAD  (Kota Belud)
128. H0484931 HABIB B HUSSIN (Sambirai, Kota Belud)
129. H0484938 RAZ MOHAMMAD B JARULLAN (Taun Gusi, K Belud)
130. H0484942 HABIB B MOHAMMAD (Tempasuk, Kota Belud)
131. H0484944 IBRAHIM B WAZIR (Taun Gusi, Kota Belud)
132. H0484966 MOHD ROM B LAJBARHAN (Tamau, Kota Belud)
133. H0484967 MOHD PAROUK B ALI (Likas)
134. H0484971 MOHD QAMAR B GULISTAN (Taun Gusi, K Belud)
135. H0484976 ROHAN B KARAMSHAH  (Beaufort)
136. H0484980 JAMSHED B NAWAR (Taun Gusi, Kota Belud)
137. H0484981 SHAMROZ B AMIRJAWAR (Beaufort)
138. H0484983 ABZAL B HASSAN (Taun Gusi, Kota Belud)
139. H0484988 KASSIM B HAZRAT ALI (Beaufort)
140. H0485152 SULTAN B SAID MOHAMAD (Jalan Labuk, Sandakan)
141. H0485154 RAHMATULLAH B AHMAD (Pulau Berhala, Sandakan)
142. H0485155 MOHD ALI B SULTAN (Batu 2, Sandakan)
143. H0485161 MATHIN B KHAN (Batu 1, Sandakan)
144. H0485165 HAMID B ZAMAN (Batu 1, Sandakan)
145. H0485167 SURAB B MUHAMAD (Sg. Kayu, Sandakan)
146. H0485169 ANUAR B MUHAMAD (Sg. Kayu, Sandakan)
147. H0485202 SAHULHAMID B MEERAN (Batu 1, Sandakan)
148. H0485204 FAIROZ B KADIR (Sibuga, Sandakan)
149. H0485212 NASAR B SEIKMYDIN (Batu 1, Sandakan)
150. H0485223 JAINULABUDIN B AMINMUSLIN (Karamunting)
151. H0485305 PACKER B MUNAF (Pulau Berhala, Sandakan)
152. H0486697 KHALAM B HAMID (Sembulan, Kota Kinabalu)
153. H0486719 HAMED B MOHAMED (Sipitang)
154. H0486746 SIRAJUDEEN MOHAMED SALLEH (Kapayan)
155. H0487027 LAL B KIMAT (Likas)
156. H0487028 AMJAD B SHAJAD (Klias Baru, Beaufort)
157. H0487085 YOUSUF B GULAM (Kota Belud)
158. H0487159 FAZAL B MOHAMMAD (Likas)
159. H0487160 FIRSYAD B POSHAD (Beaufort)
160. H0487728 MOHAMMAD B FAZAL (Kota Belud)
161. H0487730 SARDAR B MOHD RIZAL (Pasar, Sandakan)
162. H0487826 JAHABARALI B MOHD KASIM (Kota Belud)
163. H0487832 HABIB B HASTA (Cecily, Sandakan)
164. H0488001 MAMMAD KUTTI B P KADER (Tg. Kapor, Kudat)
165. H0488002 ABDUL RAHMAN ABD KADER (Salimpodon, Kudat)
166. H0488032 ABOO BACKER B MOHAMMAD (Kudat)
167. H0488036 EISSA B IBRAHEEM (Tg. Kapor, Kudat)
168. H0488153 MINHAJ B MOHAMMAD SAID (Tg. Kapor, Kudat)
169. H0488063 NASIR B MOHAMAD (Likas)
170. H0488067 AYUB B HAMID (Likas)
171. H0488069 BASEER B HAMID (Likas)
172. H0488070 GUL DATH KHAN B HAMZAH (Beaufort)
173. H0488071 HABIBULAH NUR MUHAMMAD (Kota Belud)
174. H0488074 ABDUL KHALIQUL ABDUL MALIK (Tg. Kapor, Kudat)
175. H0488076 QASIM JAN GHULAM GHAFOOR (Bongon, Ranau)
176. H0488082 AZAM B ZARDUL (Bongon, Ranau)
177. H0488088 AKBAR ALI B AMIR NAWAB (Tg. Kapor, Kudat)
178. H0488093 ALIM SHAH B AZAM SHAH (Ongkilan, Ranau)
179. H0488095 SAEEDURRAHMAN NOORULLAH (Ranau)
180. H0488105 MUMIN B ADASH (Taun Gusi, Kota Belud)
181. H0488107 JAHAN B MAHIB (Ongkilan, Ranau)
182. H0488113 BAKTHI B TALIZAR (Beaufort)
183. H0488117 HABIB B KHALID (Ongkilan, Ranau)
184. H0488121 AMIR JALAL MOHAMAD KAMAL (Tg. Kapor, Kudat)
185. H0488125 SERKHAN B AL ABBASH (Tg. Kapor, Kudat)
186. H0488149 MUZAFAR B AMIR AHMAD (Ongkilan, Ranau)
187. H0488151 FAZAL SAID B RAHMAT NOOR (Tg. Kapor, Kudat)
188. H0488037 MOHIDDEEN B ABDULLA (Tg. Kapor, Kudat)
189. H0488155 RAHIM B SAID QAMASH (Bongon, Ranau)
190. H0488156 ALBASIR B MUHAMMAD (Ongkilan, Ranau)
191. H0488158 ALI B KHALID (Kinarut)
192. H0488161 HJ SAMSUL KAMAR ZARIN KHAN (Ongkilan, Ranau)
193. H0488163 KHALID B WALID (Tg. Kapor, Kudat)
194. H0488164 ABDUL RASEED B ABDULLAH (Ongkilan, Ranau)
195. H0488166 NAJEER B SHAREEF (Ongkilan, Ranau)
196. H0488168 SAFYAN B ABU BAKAR (Ongkilan, Ranau)
197. H0488172 ABU BAKAR B SULAIMAN (Ongkilan, Ranau)
198. H0488176 SADAT B YOSOF (Ongkilan, Ranau)
199. H0488178 HAKEEM B KASIM (Bongon, Ranau)
200. H0488184 MOHAMED B ABDUL (Ongkilan, Ranau)
201. H0488217 ABDULLAH B FIRDAUS (Sulabayan, Semporna)
202. H0488218 AMBER RAHMAN (Kudat)
201. H0488225 MOHAMMED ALI B KADAR (Limbawang, Papar)
202. H0488239 MOHAMED MAIDEEN ABD KABIL (Bongon, Ranau)
203. H0488245 SHAHUL HAMEED MOHAMED YAKUB (Kawang)
204. H0488249 NASAR B BASIR (Ongkilan, Ranau)
205. H0488251 KADHAR B SALAM (Kota Belud)
206. H0488256 GULFARAZ B ABDUL HAKIM (Beaufort)
207. H0488268 AZIZ B UMARA KHAN (Ongkilan, Ranau)
208. H0488280 IQBAL B BASHIR (Beaufort)
209. H0488298 ASRAF B SAHRIF (Likas)
210. H0488627 ALNAJER B HAIL (Kapayan, Kota Kinabalu)
211. H0488672 SABER B EDARE: (Likas)
212. H0488847 MOHAMMED WAZIR MADJAD (Likas)
213. H0489110 HAMEED B JAMAL (Likas)
214. H0489136 MOHAMED IQBAL ABDUL HAMED (Likas)
215. H0489137 HABIB RAHMAN B IBRAHIM (Sipitang)
216. H0489156 ROWTHER APPA ABDUL KADER (Likas)
217. H0489202 MOHD FAROOK B IBRAHIM (Kawang, Papar)
218. H0489206 HAMEED B DAUD (Tg. Kapor, Kudat)
219. H0489209 SAFIULLAH B ZAINUDEEN (Papar)
220. H0489212 RABNAWAS B SADDAT (Beaufort)
221. H0489217 NAVAS B ABDULLAH (Kg. Air, Kota Kinabalu)
222. H0489220 SAFARUDDIN B MOIDEEN (Kota Belud)
223. H0489225 SYED B MOHAMED (Sim-Sim, Sandakan)
224. H0489228 SULAIMAN B MUSTAFFA (Kota Belud)
225. H0489231 MOHD HANEEF B ABD RAHIM (Likas)
226. H0489232 SAIK DAWOOD B MUTHALIF (Beaufort)
227. H0489239 SHEK B SAMSUDIN (Papar)
228. H0489241 MUSTHAFA B ABDULLAH (Likas)
229. H0489244 MOHD DIN B GONRAHIM (Kuhara, Tawau)
230. H0489245 MUJEBURRAHMAN B TAJUDIN (Likas)
231. H0489246 MOHD IQBAL B HAMID (Likas)
232. H0489253 MOHAMED NALER ABDUL RAHIM (Likas)
233. H0489255 ISKANDAR BACHA SYED IBRAHIM (Kota Belud)
234. H0489261 MOHAMMAD GANI SHAHULHAMID (Likas)
235. H0489262 SADIK BATCHA B BASHEER (Likas)
236. H0489273 OMAR ALI B INJAR (Tg.Aru, Kota Kinabalu)


237. H0489284 SYED AHAMED JAHABAR SHA (Likas)
238. H0489291 MOHD ISHAK B MAIDEEN (Likas)
239. H0489302 MUJEEBUR RAHMAN MUTHALIP (Likas)
240. H0489307 HAJA MAIDEEN JAMAL MOHAMED (Likas)
241. H0489309 MOHD SADIQ B ABDUL RAZAK (Likas)
242. H0489321 IBRAHIM B SALAM (Likas)
243. H0489323 SAHABUDEEN B ABDUL RAZAK (Likas)
244. H0489336 IMRAN B MIZULLAH (Berungis, Tuaran)
245. H0489346 BASHIR B MOHAMAD (Papar)
246. H0489352 JAMAL MOHD B SHAIK DAWOOD (Likas)
247. H0489359 DEEN B SHAHUL HAMEED (Papar)
248. H0489361 ABU TAHIR B MOHD SULTAN (Papar)
249. H0489366 ABDUL HALEEM B MOHD HUSSIN (Kinarut)
250. H0489371 KALEEL B BATCHA (Beaufort)
251. H0489374 SABU B RASEED (Kg. Air, Kota Kinabalu)
252. H0489376 SYED MOHD B AHMED (Berungis, Tuaran)
253. H0489377 JAWAHAR ALI B EBRAHIM (Likas)
254. H0489384 MOHAMED B KAMAL (Putatan, Petagas)
255. H0489386 ABDUL MALIK ABDUL HAMID (Likas)
256. H0489388 MOHAMED HANIF MOHIDDEN (Kg. Air, Kota Kinabalu)
257. H0489389 ABD HAMID B NAINA MOHD (Papar)
258. H0489391 RAMANDULL B MAIDULL (Putatan, Petagas)
259. H0489393 NOOR MOHAMED MOHD SHARIFF (Kawang, Papar)
260. H0489398 LATHIF B ABDULLA (Likas)
261. H0489411 AMEER ABDULLAH @ SAIFULLAH (Berungis, Tuaran)
262. H0489414 FAROOK B MOHD ALI (Papar)
263. H0489422 AJMAL B ABZAL (Kimanis, Papar)
264. H0489423 SHAHUL B MOHAMED (Papar)
265. H0489424 ALAUDEEN B SHARIF (Likas)
266. H0489426 IQBAL B RAHMAN (Beaufort)



src: Rakyat Marhaen













Isnin, 18 Mac 2013

SENARAI HARTA YG DI MILIKI OLEH KETUA MENTERI SERAWAK!!

salam dari : Kepale dan Kelape




1. 750 hektar … di Sungai Lubai Tengah, Limbang Srwk Plantations Entiti perniagaan ini tlh diswastakn, 60% pegangan saham dimiliki olh Hamid Sepawi (sepupu Taib) & Hasmi b Hasnan.

2. 4,400 hektar … di Sungai Medalam, Lawas Celerity Design Sdn Bhd – Abu Bekir Taib (anak Taib Mahmud).

3. 9.000 hektar … di Batang, Limbang Future Atmosphere Sdn Bhd Abu Bekir Taib.

4. 11,000 hektar di Ulu Medamit, Limbang – Dataran Aras Sdn Bhd – Abu Bekir Taib.

5. 3,000 hektar … di Tinjar,Miri – Amazing Green Sdn Bhd – Teresa Toyad (keluarga Taib yg berkahwin dgn bekas Setiausaha Kerajaan Negeri) & CEO kpd SCORE Wilson Baya Dandot.

6. 750 hektar … di Jalan, Miri.

7. 2,000 hektar … di lokasi penting lapangan trbang, Miri – Kumpulan Parabena Sdn Bhd & Mesti Bersatu Sdn Bhd Taib Mahmud & Raziah Mahmud.

8. 500 hektar … di Sungai Sibuti, Miri – Premium Haven Sdn Bhd – Abu Bekir Taib.

9. 5,000 hektar … di Sungai Teru & Batang Baram – Essential Straits Sdn Bhd – Abu Bekir Taib.


10. 1,100 hektar di Sungai Karap Umpama Mantap Sdn Bhd – Abu Bekir Taib.

11. 10,000 hektar di Lot 1208 Sungai Karap – Abu Bekir Taib.

12. 50 hektar … di Jalan Tusan, Sibuti – Ukiran Mantap Sdn Bhd – Abu Bekir Taib.

13. 4,000 hektar di Sungai Bok, Tinjar – Log Oak Promotion Sdn Bhd – Abu Bekir Taib.

14. 4,500 hektar di Sungai Tutoh Syarikat Radiant Lagoon – Abu Bekir Taib.

15. 5,000 hektar di Sungai Karap & Sungai Kulak – Amgreen Gain Sdn Bhd – Ibrahim Mahmud (abang/adik Taib).

16. 50 hektar … di Sungai Karabungan, Niah – Hamid Sepawi (sepupu Taib) & Hasmi b Hasnan.

17. 31,000 hektar … tanah NCR di Long Lamai – Merawa Sdn Bhd (anak syarikat Samling Global).

18. 2,600 hektar di Jalan Setium – Mega Bumimas Sdn Bhd (anak syarikat Ta An – Hamed Sepawi (sepupu Taib).

19. 10,000 hektar di Similajau – Sahua Enterprise Sdn Bhd – Mohamid Morshidi bin Abdul Ghani (Setiausaha BN Sarawak).

20. 4,500 hektar … di Similajau – Derawan Sdn Bhd – Mohamid Morshidi bin Abdul Ghani (Setiausaha BN Sarawak).

21. 15,000 hektar … tanah NCR kaum Penan di Ba Jawi Samling Plywood (Miri) Sdn Bhd.

22. 1,600 hektar … di Setuan – Hasmi Hasan (proksi Taib).

23. 10,000 hektar di Sungai Takan & Ulu Sungai Nyatak, Tatau – Ikrar Bumi Sdn Bhd Elia Geneid (anak saudara Taib).

24. 8,000 hektar … di Balingian (sebahagian besar kawasan ini asalnya adalah hutam simpan Setuan Besar) – Saradu Plantations Sdn Bhd, Organic Treasure Sdn Bhd & Kumpulan Parabena Sdn Bhd – Raziah Mahmud (adik Taib) & Robert Geneid (ipar Taib).

25. 10,000 hektar … di Ulu Mukah – Sarawak Plantations Entiti perniagaan ini telah diswastakn, 60% pegangan saham dimiliki olh Hamid Sepawi (sepupu Taib) & Hasmi b Hasnan.

26. 5,000 hektar … di Mukah – Delta Padi Sdn Bhd (Taib Mahmud) & LCD (pengerusinya ialah Taib Mahmud).

27. 5,000 hektar di Sungai Bawan – Palmlyn Sdn Bhd Taib Mahmud & Arip Mahmud.

28. 13,000 hektar di Sungai Bawan Golden Star Ace Sdn Bhd – Taib Mahmud & Arip Mahmud.

29. 4,000 hektar di Sungai Sikat, Mukah – Bella Magic Sdn Bhd – Abu Bekir Taib.

30. 5,000 hektar di Kenyana Rajah Mutiara Sdn Bhd Taib Mahmud & Arip Mahmud.

31. 2,000 hektar di Loba Kabang – Victoria Square Development Sdn Bhd Ibrahim Mahmud (abang/adik Taib).

32. 2,050 hektar di Penasu Igan – Victoria Square Development Sdn Bhd Ibrahim Mahmud (abang/adik Taib).

33. 5,000 hektar di Antara Batang, Oya & Batang Mukah – Kub Sepadu Sdn Bhd – Hamid Sepawi (sepupu Taib).

34. 10,500 hektar di Sungai Retus – Hariyama Sdn Bhd Taib Mahmud & Arip Mahmud.

35. 768 hektar … di Pasai Siong, Sungai Retus – Masretus Oil Palm Plantation Sdn Bhd Ibrahim Mahmud(abang/ adik Taib), Yahya bin Ibrahim (anak saudara Taib) & Mahmud bin Ibrahim (anak saudara Taib).

36. 400 hektar … di Tulai Meradong – Delta Padi Sdn Bhd (Taib Mahmud) & LCD(pengerusinya ialah Taib Mahmud).

37. 2,000 hektar … di Batang Lebaan, Sibu – Delta Padi Sdn Bhd (Taib Mahmud) & LCDA (pengerusinya ialah Taib Mahmud).

38. 100 hektar … di Sungai Lengan, Sibu – Delta Padi Sdn Bhd (Taib Mahmud) & LCDA (pengerusinya ialah Taib Mahmud).

39. 600 hektar … di Sungai Melayu, Meradong – Sarawak Plantations – Entiti perniagaan ini telah diswastakan, 60% pegangan saham dimiliki olh Hamid Sepawi (sepupu Taib) & Hasmi b Hasnan.

40. 1,113 hektar di Batang Lassa – Europalm Sdn Bhd (anak syarikat Ta Ann Holdings) – Hamid Sepawi (sepupu Taib).

41. 1,500 hektar … di Jin Matu, Daro – Europalm Sdn Bhd (anak syarikat Ta Ann Holdings) Hamid Sepawi (sepupu Taib).

42. 90 hektar … di Kampung Tebang, Batang Lassa,Daro – Multi Maximum Sdn Bhd (anak syarikat Ta Ann Holdings) Hamid Sepawi (sepupu Taib).

43. 15,000 hektar di Pulau Bruit – Eastern Eden Sdn Bhd & Poh Zhen Sdn Bhd – Arip Mahmud (abang/adik Taib), Ali Mahmud (abang/adik Taib) & Azerina Mohd Arip (ipar Taib).

44. 7,700 hektar di Paloh Delta Padi Sdn Bhd (Taib Mahmud) & LCDA (pengerusinya ialah Taib Mahmud).

45. 9,000 hektar di Sungai Machan Tengah – Polar Tower Sdn Bhd – Abu Bekir Taib (anak Taib).

46. 5,000 hektar … di Sungai Selepong & Sungai Kawasan – Ample Agro Sdn Bhd – Fatimah Abdul Rahman (kakak/adik kpd YB Norah binti Abdul Rahman yg juga sepupu Taib).

47. 70,000 hektar di Bijat Land District, Sri Aman –beberapa buah syarikat yg diuruskan olh Titanium Management Sdn Bhd – Abu Bekir Taib (anak Taib Mahmud).

48. 2,300 hektar di Sungai Klauh & Sungai Dor – Tabaruk Abadi Sdn Bhd Ali Mahmud (abang/adik Taib Mahmud).

49. 700 hektar … di Sungai Batang Klauh – Sarawak Plantations Entiti perniagaan ini telah diswastakn, 60% pegangan saham dimiliki olh Hamid Sepawi (sepupu Taib) & Hasmi b Hasnan.

50. 900 hektar … di Melugu,Sri Aman – Sarawak Oil Palm – Entiti perniagaan ini juga telah diswastakan, 60% pegangan saham dimiliki olh Hamid Sepawi (sepupu Taib) & Hasmi b Hasnan.

51. 7,000 hektar di Simunjan Gedong Plantation Sdn Bhd –Naroden Majais (ahli politik BN).

52. 5,000 hektar di Batang Sadong – Indranika Jaya Sdn Bhd – Naroden Majais (ahli politik BN).

53. 5,600 hektar … di Batang Sadong – Hydroflow Sdn Bhd – Naroden Majais (ahli politik BN).

54. 700 hektar … di Antara Sungai Igom – Poliga Sdn Bhd – Ahmad bin Su’ut (bomoh Taib Mahmud).

55. 1,000 hektar … Sarawak Plantations – Entiti perniagaan ini telah diswastakan, 60% pegangan saham dimiliki olh Hamid Sepawi (sepupu Taib) d Hasmi b Hasnan.

56. 500 hektar … di Munggu Kupi, Serian – Ahmad bin Su’ut (bomoh Taib Mahmud).

57. 354 hektar … tanah NCR penduduk Kampung Segenam, di antara Batang Sadong & Ensengai Road, Serian –diberikan kpd Usaha Jasamaju Sdn Bhd –pemegang saham Usaha Jasamaju Sdn Bhd ialah Asset Teamwork Sdn Bhd (125,000 unit saham), Ting Kang Hwa (187,500 unit), Betty Yii Pick Koung (7,500 unit), Wong Kuok Kai (325,000 unit), Lau Hie Ping (75,000 unit), Wong Kuo Hea (375,000 unit), Knightswealth Sdn Bhd (50,000 unit), Chai Min Kian (125,000 unit), Lim Choo Tad (25,000 unit), Siew Meng Kun (55,000 unit), Century Merit Sdn Bhd (125,000 unit), Transwill Sdn Bhd (125,000 unit) & Butrasemari Sdn Bhd (900,000 unit) – Nota : Lau Hie Ping, Wong Kuo Hea, Lim Choo Tad, Siew Meng Kun drpd Ta Ann Holdings & Chai Min Kian adalah politikus parti komponen BN Sarawak iaitu SUPP. Butrasemari Sdn Bhd berkait dgn Abdul Hamid Sepawi (proksi Taib Mahmud) yg merupakan Pengerusi Eksekutif Ta Ann Holdings.

58. 3,305 hektar … di Sebangan – Quality Concrete Holdings Berhad Raziah Mahmud (kakak/adik Taib).

59. 10,000 hektar di Sungai Bakong & Sungai Karap – Polar Red Sdn Bhd – Abu Bekir Taib (anak Taib Mahmud).

60. 700 ekar (283 hektar)… di Batu 13, Kuching – Mesti Bersatu Sdn Bhd, LCDA (pengerusinya ialah Taib Mahmud) & Lanco Plantations (keluarga Arip Mahmud – abang/adik Taib).

61. 1,300 hektar … di Kemajuan, Lembaga Sarawak Plantations – Entiti perniagaan ini telah diswastakn, 60% pegangan saham dimiliki olh Hamid Sepawi (sepupu Taib) & Hasmi b Hasnan Kekayaan perbadi Taib ialah AS$ 15 Billion (RM 46 Billion) Harta keluarga AS$21 bilion (RM64 bilion) ~ FB

-mindarakyat-


Seorang Penyokong Pakatan Rakyat di tahan POLIS,berhubung gangguan awam/Bagaimana dengan penyokong Umno?

salam dari : Kepale dan Kelape

GUAR PERAHU 18/3/2013 Polis telah menahan seorang lelaki yang di percayai Penyokong Pakatan Rakyat,malam tadi di Guar Perahu,Seberang Perai, Pulau.Pinang kerana menggangu ceramah Umno/BN di dewan sekolah tersebut tersebut..

"Apa yang rata-rata penyokong-penyokong Pakatan Rakyat kesalkan di sini,bukan berkenaan tangkapan tersebut tetapi tindakan Umno yang telah memilik negarakan harta AWAM,Umno/BN membuat ceramah Politik di tempat milik rakyat untuk menghantam Pakatan Rakyat,Jika Umno.BN ingin mengadakan ceramah atau program mungkin juga nak fitnah kami(Pakatan Rakyat),kami tidaklah hairan sangat,.fitnah dah sebati dengan Umno"

Tapi peliknya Dewan Sekolah dijadikan tempat untuk berpolitik mencaci dan menghentam pakatan rakyat! Seringkali kita dengar amaran dari pemimpin Umno supaya jangan berpolitik dikawasan sekolah.. Jangan salahguna Sekolah untuk kempen politik,Tapi kita lihat umno menggunakan dewan Sekolah untuk berpolitik. Sebab itu penduduk kawasan setempat marah dengan tindakan umno yang menggunakan sekolah sebagai gelanggang politik kotor mereka! 

Lebih menghairankan apabila kelajuan PDRM dalam mengambil tindakan!!! .Cepat,pantas membuat tangkapan penyokong Pakatan Rakyat yang ingin membuat "Bising" semasa penceramah jemputan Umno sedang berucap (zul nordin/md arip).

Kami ingi tanya PDRM,kes keganasan/kekerasan menggunakan objek merbahaya oleh penyokong Umno dah ditangkap ke belum?.

1)Gombak-Penyokong-penyokong Umno telah membaling batu sehingga terkoyak kepala penyokong Pakatan Rakyat?

2)Kuala Krau Penyokong-Penyokong Ummo membaling telur dan merosakan BAS JELAJAH MERDEKA RAKYAT?

3) Melaka- Penyokong-Penyokong Umno membaling batu kepada penyokong Pakatan Rakyat?

Jangan kerana sikap pihak berkuasa yang double standard membawa kepada kebencian rakyat tahap tertinggi kepada pihak berkuasa! 

ADIL LAH DALAM MELAKSANAKAN TUGAS PDRM YANG DI AMANAHKAN!

by Mohd Shah 

Matinya Pawang Lanun Sulu Dan Mayat Dibalut Karpet!!!

salam dari : Kepale dan Kelape




Kebergantungan puak-puak lanun Sulu kepada tangkal azimat dan kepercayaan luar biasa terhadap ilmu kebal dan tok bomoh, menjadikan mereka seperti kaum yang cukup hebat dan berasa tidak boleh terkalahkan. Kepercayaan karut itulah yang memberikan keyakinan yang sangat menebal kepada mereka, kononnya mereka boleh menawan Sabah dalam tempoh dua jam sahaja.

Dan selama 23 hari, peluang diberikan oleh Kerajaan Malaysia kepada lanun-lanun Sulu untuk menyerah diri dan meletakkan senjata, mereka sebaliknya bercakap besar dan menyatakan bahawa mereka akan terus berada di Sabah untuk selama-lamanya dan setiap inci Sabah adalah milik Kesultanan Sulu.

Lanun-lanun Sulu itu cuba menipu kononnya mereka masih Kesultanan Sulu yang berkuasa sedangkan Kesultanan Sulu telah lama 'dihilangkan' dan Sultan Sulu yang ada sekarang, tidak lebih daripada seorang Ketua Puak yang tidak mempunyai banyak kuasa dan daulat. Manakala yang gila hendak menjadi Sultan Sulu pula seperti Jamalul Kiram III, jumlahnya amat ramai.

Berbekalkan keyakinan kepada tangkal, azimat dan ilmu sihir, serangan dilakukan dan lanun-lanun Sulu itu berharap, Kerajaan Malaysia akan melayani mereka seperti orang mamai yang sedang kesurupan.

Hilang cakap besar dan hilang segala kehebatan tangkal, azimat dan jampi serapah. 61 lanun Sulu berjaya dibunuh oleh peluru dan bom pasukan keselamatan Malaysia. Manakala lebih 100 orang konco-konco lanun Sulu yang cuba menyamar sebagai orang tempatan pula, berjaya ditangkap dan ditahan tanpa seorang pun daripada mereka mampu menghalimunankan diri seperti yang sering dimitoskan kepada kaum Sulu dari Filipina itu.

Dan antara 61 mayat lanun Sulu terdapat satu mayat yang sebelum ini semasa hidupnya cukup terkenal dengan kehebatannya. Kononnya kebal sangat ler. Kononnya ilmu batinnya sangat tinggi, boleh meniti di atas daun, boleh menghilangkan diri dengan pantas, boleh menyelam di dasar laut berjam-jam lamanya dan pelbagai kehebatan yang lain.

Namun, kalau sudah ajal, menyorok dalam peti besi sekalipun, malaikat maut dapat mencarinya.

Nyawanya direntap berasbabkan peluru pasukan keselamatan Malaysia. Dan daripada seorang yang begitu dihormati oleh lanun-lanun Sulu, mayat si pawang tersebut akhirnya hanya mampu disorokkan di dalam gulungan permaidani sebelum ditemui oleh pihak keselamatan Malaysia.
sumber 
-tranungkite-

at 3/18/2013 01:56:00 PTG  















Ahad, 17 Mac 2013

Pelakon "Kes fitnah liwat 3" sudah di ketahui?

salam dari : Kepale dan Kelape

Minggu ini,senario politik Malaysia digegarkan dengan tersebarnya gambar-gambar kononya
seseorang yang seiras Dato Seri Anwar Ibrahim bercumbu dengan seorang lelaki,dan bermulalah
"Fitnah liwat 3".



Ianya bermula dengan sebuah blog yang diwujudkan khas untuk digunakan sebagai medium penyebaran,dan untuk menjayakan konspirasi tersebut,

Blog itu ditubuhkan pada hari khamis 14/3/2013,dan diterbitkan pada jam 11:53 pagi,dan orang yang pertama di kesan mengujungi blog tersebut adalah Papa Gomo dan beliulah orang yang pertama membuat link share ke Facebook,pada keesokan hari pada 15 March 2013 pada jam 11:03 




Papa Gomo adalah pengunjung blog tersebut yang pertama  "hebat bukan" bagi admin, Papa Gomo memang hebat dalam merancang "fitnah liwat 3" ini,tetapi beliau tersilap lagi kerana tindak-tanduknya dikesan. dengan jelas.
  
Bermula dengan linking yang pertama ke facebook,dan makluman kepada cybertrooper Umno yang bertugas,mereka mula menjalankan penyebaran secara meluas,antara cybertrooper Umno yang terlibat dan menjadi dalang kesinambungan "kes fitnah liwat 3" tersebut terdiri dari cybertrooper yang berada bawah penyelian tidak langsung Papa Gomo.

Pelakon utama "Kes fitnah liwat 3" berkemungkinan besar ialah Datuk Shazryl Eskay Abdullah?.malah ramai pengamatan mempercayai beliau adalah pelakon utama tersebut,beliau juga pernah mengakui dalam siri sebelumnya berada dalam video fitnah.Dalam kes fitnah liwat 2 yang tidak menjadi atau kita boleh menyebutnya disini tidak berjaya,persoalan besar yang ditimbulkan ialah:

Masa dan tarikh kejadian tersebut terus menjadi persolan besar ialah ianya di rakam pada 21/2/2011 pada jam 10:23!!!

Lebih menghairankan pada tarikh tersebut iaitu 21/2/2011 Dato Seri Anwar berada di mahkamah sepanjang perbicaraan "kes liwat 1"  dari jam 8:35 hingga 4:15 !!!! mana mungkin dalam satu masa yang sama boleh berada di dua tempat berasingan.walau begitu cybertrooper Umno berterusan menyerang Dato Seri Anwar Ibrahim..walau di segi faktanya tarihk dan masa kejadian pun tidak tepat.

Plot "kes fitnah 1/2/3" semuanya gagal mencapai matlamatnya...FAILURE

source : PR

SULTAN KIRAM III DAPAT 50SEN... NAJIB LAK YANG GELISAH

salam dari : Kepale dan Kelape

                                     50 sen Duit Risikan Malaysia Hadapan Rumah Kiram



Gempar, seluruh filipina hari ni gempar apabila seorang budak menunjukan wang syiling 50sen yang baru milik Malaysia yang diberikan kepadanya dihadapan rumah Kiram.




Duit 50 sen itu diberi oleh seorang lelaki yang menaiki sebuah kereta berwarna hitam dan mengambil gambar rumah Kiram dari Jarak Dekat.

Apakah Tentera Kiram III akan balas perbuatan ini pada Najib???

copy fr Rakyat Marhaen