Rabu, 14 Ogos 2013

Idris Jala usul Jual MAS

salam dari : Kepale dan Kelape


Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Idris Jala berkata kerajaan patut keluar dari industri penerbangan dengan cara menjual pegangannya dalam syarikat Sistem Penerbangan Malaysia (MAS).



Beliau yang merupakan mantam CEO MAS bagaimanpun mengatakan syarikat tersebut tidak harus dijual pada harga yang rendah. Itu kata beliau yang pernah satu ketika dulu 'mengusulkan' kebangkrapan Malaysia hingga dilaung-laungkan berulang kali oleh para pemimpin..



itu kata dia...
ini pulak kata Mohd Noor

"MAS masa mula ditubuhkan dulu, setelah berpecah dengan Singapore .... dari satu syarikat MSA ... berjaya meningkat hingga terkenal keseluruh dunia dengan "WING OF GOLD", lalu menggunakan lambang 'wau bulan' .... dan berjaya membeli sebidangn tanah lalu didirikan sebuah bangunan ... tapi bila 'pakar KOPERAT-KEPARAT' mula menyelanak, MAS mula lingkup, lepas itu Idris jalal ambik alih, kerja pertama beliau, jual bangunan MAS, istihar MAS untung, atas jualan Bangunan .... kemudian semakin lama semakin rugi dan terus rugi .... mana tak rugi, orang berniaga menambah untung, ini berniaga, makan modal ..... dan kini orang yang sama (menjual bangunan MAS), mencadangkan supaya MAS dijual pulak ..... teman kene tanya pengerusi pertama MAS, yang membangunakan MAS hingga menjadi 'WINGs OF GOLD" ... nak tengok, dia nak kata ape .... menangis ke, senyum ke, takat ngeleng kepala ke ... tengok dia nak kata apeeee ... nengokkan penyangak dan penyamun, menyamun "WINGS OF GOLD" yang dibangunkan selama bertahun tahun sejak 'pecah dua dengan Singapore' dari MSA ...."


Sapa plak Mohd Noor ni..entah la aku pun tak tau...Aku kopipes dari ruangan komen Malaysiakini jek..

aku pulak kata..

"sebenarnya MAS masih ada sokongan rakyat"






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tUDUH MACAM MACAM..ADA KATA KOMUNIS LA.. MASUK NERAKA LA..LIBERAL LA ...TAPI RAFIZI KATA PH DAHULUI 100 KERUSI...MANA KO DAPAT DATA OIII SAMPAI TAK SENANG DUDUK ORANG LAIN ...

salam dari : Kepale dan Kelape Berbaki 4 hari sebelum hari membuang undi Pakatan Harapan (PH) terus mendahului sokongan dengan kebanyakan pe...