Jumaat, 1 Mac 2013

KEBETULAN YANG BETUL

salam dari : Kepale dan Kelape

 Tragedi yang melanda mendiang dua Presiden Amerika Syarikat iaitu Abraham Lincoln dan John F. Kennedy merupakan kebetulan yang sukar dipercayai tetapi ia benar benar terjadi!
John  F Kennedy

Abraham Lincoln


Kedua-duanya hidup dizaman yang berlainan tetapi mereka dilanda tragedi yang sama sekaligus membingungkan rakyat amerika...Walaupun mereka hidup dizaman yang berlainan banyak persamaan yang terjadi secara kebetulan!!

Tahukah anda John F Kennedy menjadi Presiden Amerika Syarikat 100 tahun selepas Abraham lincoln dipilih menjadi Presiden iaitu pada tahun 1960 dan 1860.. dan secara kebetulan kedua dua presiden ini terlibat secara aktif memperjuangkan hak golongan kulit hitam Afrika-Amerika.

Kedua-dua Presiden ini mati dibunuh dihadapan isteri masing-masing pada hari yang sama iaitu hari jumaat.
mereka juga kehilangan anak lelaki semasa menduduki Rumah Putih.

Peluru yang menembusi kepala Lincoln dan Kennedy menjadi penyebab kematian kedua-duanya.

Lincoln dibunuh semasa sedang menonton di Ford's teater sedangkan Kennedy dibunuh semasa menaiki kereta Ford!

Pengganti kedua-dua presiden bernama Johnson..(timbalan Lincoln bernama Andrew Johnson manakala timbalan Kennedy bernama Lyndon Johnson)..menariknya kedua-dua timbalan ini lahir pada selang masa 100 tahun iaitu 1808 dan 1908.

Malah pembunuh Lincoln bernama John Wilkes Booth lahir pada 1839 manakala pembunuh Kennedy , Lee Harvey Oswald  lahir 100 tahun kemudian iaitu pada tahun 1939.

sebaik menembak Lincoln di sebuah teater, Booth melarikan diri ke sebuah gudang berhampiran sebaliknya Oswald menembak Kennedy dari  bumbung sebuah gudang lalu melarikan diri ke banghunan teater berhampiran.

LINCOLN dan KENNEDY terbentuk dari 7 abjad sementara kedua-dua pengganti presiden membentuk 13 abjad masing-masing (Andrew Johnson dan Lyndon Johnson)..tak cukup dengan kebetulan itu, kedua-dua pembunuh presiden juga mempunyai jumlah abjad yang sama pada nama mereka iaitu 15 (John Wilkes Booth dan Lee Harvey Oswald).
Kedua-dua penjenayah berani mati ini berasal dari selatan Amerika dan mempunyai pandangan yang ekstrim..

Belum sempat dibicarakan kedua-duanya mati dibunuh oleh penjenayah lain....

Begitula adanya...

Sumber: Mastika 2004


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

tUDUH MACAM MACAM..ADA KATA KOMUNIS LA.. MASUK NERAKA LA..LIBERAL LA ...TAPI RAFIZI KATA PH DAHULUI 100 KERUSI...MANA KO DAPAT DATA OIII SAMPAI TAK SENANG DUDUK ORANG LAIN ...

salam dari : Kepale dan Kelape Berbaki 4 hari sebelum hari membuang undi Pakatan Harapan (PH) terus mendahului sokongan dengan kebanyakan pe...