KEPALE DAN KELAPE sangat-sangat mengalu-alukan dan berterima kasih kepada para blogger yang sudi link blog ini..jika ada blogger ingin bertukar-tukar link sila tinggalkan jejak anda...terima kasih

Selasa, 21 Julai 2015

Nik Abduh taknak cakap banyak.. ahli poltik taknak cakap nak jadi apa

salam dari : Kepale dan Kelape

Bila terbaca status macam ni buat pakcik teringat masa dengar ceramah ustaz Ismail Kamus dalam radio Perak sekitar tahun 90an dulu...

Bunyinya lebih kurang macam ni...

Bila ada orang yang duduk diam jer dalam satu majlis...ada dua anggapan orang sama ada dia ni jenis pandai atau mungkin bodoh..
Expectations orang biasanya yang paling worst la... Iaitu agak agaknya bodohlah orang tu.. Tapi tak mungkin la sebab dia duduk di tempat istimewa...kalau dalam majlis kenduri tu mungkin sebelah imam... Takpe kita tunggu sampai dia bercakap.. Tunggu punya tunggu dia tak cakap cakap..
Agak agaknya lebih kurang macam status bawah ni la kot


Sekali tu dia dapat peluang bercakap..bila dia bukak mulut jer Dan bercakap... 
Orang pun ternganga dengar dia cakap...lepas tu orang dlm majls pun berbisik sesama sendiri
KOMPOM BODOH MAMAT NI..
(Bukan mamat yang post status kat dlm gambar atas tu)
Hahahaha
Harap harap bila tuan bukak mulut nanti tak nampak bodoh ye..
Lagi satu kalau dok kat parlimen tu taknak cakap nak buat apa dok kat situ..bagi la org lain yang lebih vokal.. Tak semestinya bila jadi pbangkang asik membangkang kerajaan jer atau menyokong pembangkang membutatuli...jalankan tugas anda wahai sang MP.
Anda bawa suara pengundi and a... Maka suarakan la.. Anda dikatakan pembuat dasar...maka nyatakan la..
Setakat elaun MP tu tak bole nak agih sorangg singgit pun pada pengundi kawasan anda setiap bulan... Maka tugas and a CAKAP la woiii