KEPALE DAN KELAPE sangat-sangat mengalu-alukan dan berterima kasih kepada para blogger yang sudi link blog ini..jika ada blogger ingin bertukar-tukar link sila tinggalkan jejak anda...terima kasih

Ahad, 5 Januari 2014

Darah korang tetap halal

salam dari : Kepale dan Kelape

Maka bermati-matian la Tuan Tan Sri Mufti Perak (Tan Sri Harussani Zakaria) mempertahankan kenyataannya yang menghalalkan darah para demonstran kerana dikaitkan dengan golongan Bughah.
Berbagai bukti yang cuba diketengahkan oleh Tuan Tan Sri Mufti Perak (TTSMP) bagi menyokong kenyataan yang telah diwar-warkan disamping menggunakan ayat ayat Al-Quran..




Dengan penemuan beberapa bilah parang dan bom buatan sendiri, TTSMP dengan segera menggunakan penemuan itu untuk mengukuhkan kenyataan menghalalkan darah bangsa yang seagama dengannya sendiri..Aku tak berani nak menentang apa yang terkeluar dari lidah sang Mufti..tapi agak agak korangla, dengan bersenjatakan tujuh lapan bilah parang mampu ke nak gulingkan kerajaan?...balai polis pon belum tentu bercalar.... tang bom buatan sendiri  lak..rasa2 aku, polis dah buat kenyataan bahawa bom tu takde kena mengena dengan gerakan guling kerajaan...

Sebagai seorang agamawan TTSMP tak dapat lari dari penggunaan ayat Al-Quran. Beliau memetik  surah al-Hujurat, ayat 9 yang bermaksud; ‘Dan jika dua puak daripada orang-orang yang beriman berperang, maka damaikanlah di antara keduanya; jika salah satu berlaku zalim terhadap yang lain, maka lawanlah puak yang zalim itu sehingga dia kembali mematuhi perintah ALLAH; jika dia kembali patuh maka damaikanlah di antara keduanya dengan adil (menurut hukum ALLAH), serta berlaku adillah kamu (dalam segala perkara); sesungguhnya ALLAH mengasihi orang-orang yang berlaku adil.’

tang ayat Al-Quran ni aku tak berani nak tafsir sendiri..biarla mereka yang arif dalam ilmu tafsir buat ulasan... Tentu ada ulasan dan hujjah-hujjah yang bernas boleh diketengahkan berbanding tafsiran dari TTSMP..

NAmun apa yang malang sekali bila ada puak yang mula mempersiapkan diri nak menumpahkan darah yang dihalalkan tu... dikut cara cakap (seperti yang tersbar di lama sosial) macam dia seronok pulak nak membunuh orang.. nak tergelak pun ada bila baca post di wall laman sosial mereka (dalam hati aku, nak bnh kucing pun belum tentu sampai hati)..

Alhamdulillah takde pendemo yang kena sembelih..kalau tidak,...mau ke TTSMP bertanggungjawab?